Dagens ridpass

Publicerat: 2012-02-10 Kl: 22:41:39 | I kategori: Matildas inlägg


image description
Tänkte bara också berätta att hästarna blivit halvt klippta! :) Så dom inte blir allt för varma på tävlingarna som börjar nu, men vi klipper inte hela hästen eftersom det fortfarande är väldigt kallt.

Red alla tre ponnysarna idag, fy så kallt! Men man får väl bara bita ihop om man valt denna sport.. haha. 
Red Bobby först och han gick jättebra, trodde han skulle vara lite pigg efter han blivit klippt men det var han inte. Lite jobbig var han att jobba i traven, men det gjorde inte så mycket, i galoppen slappnade han verkligen av och gick super! Hittade på en liten övning när jag skrittade fram också som jag gjorde. 
Denna övning gjorde jag i alla gångarter, skritt var svårast tyckte jag! Och galopp lättast. Fast övningen var inte så rolig, haha! Men kanske nyttig.. vad tror ni?
Red Didde sen, red denna övning då i bara trav, han tyckte det var lite jobbigt med volterna för dom kom rätt så fort, men det gick bra efter jag gjort några varv. 
Det känns som att dom är riktigt laddade tills imorgon nu. :)
Sedan red och hoppade jag Frosty! 

En liten sockerbit först sen ett galoppsprång till räcket. Sedan hade vi endast en bom som "A-hindret" och satt ihop sockerbiten med räcket så det blev ett stigsprång ungefär. Sista språnget låg på 1,15 - 1,20m och han var jättepigg och det kändes jättebra. :) 
Först lång distans, sedan hoppa jag det på en stor volt, ville inte att han skulle anstränga sig för mycket. 
Alla ponnysarna gick så fint idag!
Vi hörs mera imorgon tror jag, får verkligen hoppas att blogg.se appen funkar, som den i för sig aldrig gör men får väl hoppas. :) hööörs ♥

Frosty och jag i Södertälje 2009, haha söta vi är (a)
image description


Kommentarer
Postat av: Victoria

hur länge har du haft Frosty?

2012-02-18 @ 21:55:37
URL: http://caballio.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0