Dagens träning

Publicerat: 2012-02-08 Kl: 21:42:27 | I kategori: Matildas inlägg


Får tacka Julia att hon gjort så bra uppdatering, själv har jag verkligen inte hunnit. Ska verkligen försöka skärpa mig!

Jaja, vidare till idag. Idag tränade jag för Ragna Erlandsson på Didde och Bobby. Bobby red jag först och vi hoppade lite, som jag också gjorde igår. Idag var han piggare än va han var igår, han blir så glad av att hoppa! Största problemet är att han springer efter hindret och bockar.. jag har HITTILLS inte ramlat av av det, men så småningom händer det om han inte slutar med det och jag vet hur jag ska göra. 
Vi gjorde då en övning så han skulle ha mindre chans att springa iväg efter hindrerna, vi hoppade på en volt. Först höll vi på med travbommar, gick jättebra. Sedan hade vi galloppbommar, och gjorde det på en åttvolt, Bobby har ju så himla lätt för att byta gallopp, så han tyckte det var jättelätt.

Ni minns mina paint skills va?
Efter denna övning la vi till ett räcke ungefär snett igenom.

Ganska svår sväng till räcket faktiskt, men väldigt rolig övning! 
Men innan denna övningen gjorde vi ungefär samma övning, bara åt andra hållet typ.

Denna övning var lite enklare, för både mig och hästen. Varje gång jag hade hoppat räcket höjde Ragna det, och jag fick hoppa om, sedan höjde hon igen, igen och igen. Haha! Jag märkte först inte det, men sista språnget låg väl på 1,15-1,20m. 
Efter Bobby red jag Didde, samma övningar. Han gick jättelugnt och superfint med markarbetet i början, men sen när jag TRAVA över bommarna blev han mycket hetsigare och piggare och självklart gladare! Hahah, såfort det kommer bommar..
Men han lugnade sig lite efter ett tag, och hoppa riktigt fint. Så nu taggar vi till tävlingen i helgen, berättar mer när helgen närmar sig.. :)

Efter träningen red jag Frosty, hade en liten sockerbit framme. Jobbade honom ordentligt i traven så han inte skulle rycka så mycket med huvudet i galloppen, och vara lite lugnare. Det gick bra en liten stund, sedan ville han inte jobba mer och ryckte och sprang iväg. Blev lite sur på honom och efter ett tag skärpte ha sig, haha snutten, han ger sig så lätt..
Hoppade sockerbiten några gånger i trav och gallopp och han hoppade det fint, hoppade det lite hastigt men han blev så glad över att hoppa så han fick göra det. :)
Ingen idé att jag lovar nu att mer bloggning kommer imorn, ni vet ju hur det varit med det förut.. men ska verkligen försöka. SÅ förhoppningsvis hörs vi mera imorgon! Godnatt ♥

Bobby - Tierp Augusti 2011
image description
Kommentarer
Postat av: Emilia

God kväll!

Jag har en frågai min blogg om vilken klubb man tillhör, skulle vara kul att veta vilka klubbar som finns därute:)

Kram <3

2012-02-08 @ 22:50:11
URL: http://emilialarsson.blogg.se/
Postat av: cathie

Hihi bra övning, och riktigt snygga paint bilder :P

2012-02-09 @ 12:36:15
URL: http://cathie.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0