GÄST BLOGGNING A LA MELLBERG

Publicerat: 2012-02-03 Kl: 09:51:00 | I kategori: Matilda & Julia


Tjatja, alla Matilda och Julias läsare. Jag har fått äran att gästblogga här på deras hel grymma blogg! Innan jag börjar med att presentera mig själv så ska jag bara säga att jag är jätte dålig på det här, men here we go- 

Jag heter Elina Mellberg och är 16 år gammal och är en såkallad hästnörd. Jag bor på Ekerö, strax utanför Stockholm med min familj, mamma, pappa, tvilling småsyskon Jesper och Josefine. Vi äger ett stall 5 minuter ifrån oss med bil där vi har 17 boxar, 4 tar vi upp själva och resten hyrs ut. Jag har 2 egna ponnyer som jag tävlar hoppning med och min syster har även hon 2 ponnyer.

Om ni vill läsa om mig och min vardag så kan ni kika in på bloggen elinamellberg.blogg.se som är lite mer personlig än vad ponilovers.blogg.se är.

Snygg egopic jaaaaaaaaaaaaao

Misteur du Gasseau
Även kallad Frans är en Fransk C-ponny valack på 139 cm född 00. En helskön grabb som gör allt för sin ryttare. Dock så är han en fegis så han hoppar inte när det är högre, dvs LA och uppåt om han kommer för långt ifrån eller under hindret. Men han brukar oftast klättra över dem som en katt om han kommer för nära. Tillsammans har vi tävlat upp till MSVB med placeringar upp till nationell LA+5. Just nu så håller min syster på att ta över honom. En perfekt ponny upp till LA.

Solero 33
Även kallad Solle är en Tysk D-ponny valack på 147cm född 98. Han är även han världens mysigaste pojke. Lite värre när jag är på ryggen, menmen. Han är inte världens lättaste så det har gått väldigt mycket upp och ner, men vi har iaf lyckats kvala MSVA.  Vi har vinster och placeringar upp till nationell MSVB.

En av mina favorit bilder på Solle är en som faktiskt Julia har fotat! :)


Vill ni veta mer och mig och mina hästar så kan ni kika in på ponilovers.blogg.se. Vi har även just nu en bloggtävling där ni kan vinna ett show täcke, missa inte det. HÄR hittar ni till tävlingen.

Ha det bra så länge så syns vi på ElinaMellberg.blogg.se och Ponilovers.blogg.se!! pussshej

/Elina
Kommentarer
Postat av: Johan

Nice blogg :D Jag kör en frågestund på min blogg. fråga nått vetja! :D

2012-02-04 @ 12:50:30
URL: http://johanofglory.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0