HELGEN 4 - 5 FEBRUARI

Publicerat: 2012-02-06 Kl: 20:39:14 | I kategori: Matildas inlägg


Hej! Nu tänkte jag berätta lite om min helg. På lördagen blev det en tidig morgon, första dagen på gröntkort kursen började kl 08.00 på Täby Ridcenters anläggning. Vi satt inomhus i ett kallt rum i 7 timmar och lyssnade, antecknade och frös.. Inte kul. För det mesta höll jag på att somna för jag kunde väldigt mycket av det som berättades. 
Sedan på eftermiddagen blev det lite tätt med att jag skulle hinna till Sollentuna, för träff med alla JumpClubs ponnyryttare som är intresserade av att hoppa i lag! Men jag hann och hade riktigt roligt med mycket folk. 
Först satt vi och pratade lite, sedan hade vi lite kul i idrottsalen och höll på med typ konditionsträning och lite annat kul.. haha har man bra kondis? aaråååå
Sedan åt vi tillsammans och det var väldigt trevligt och gott, pratade om massa kul. Sedan var det raka vägen hem och plugga inför provet på söndagen!
På söndagen började det 10.00 och då var vi ridhuset och skulle lära oss hur vi linda, veterinärbesiktiga, hur man ska hålla osv. Det gick bra! Sedan gick vi in och fick anteckna ännu mer.. efter en stund fick vi kolla på en film sedan direkt efter var det provet. 
Vi fick inte ha någonting framme, inget TR eller någonting.. Och provet var faktiskt svårare än va jag trodde. Godkänt tror och hoppas jag att jag kommer få i alla fall. :)
Alla ni läsare som tagit grönt kort, har ni fått ha TR eller nått annat när ni gjort provet? Tyckte ni det var lätt? Berätta! :)
image description
Kommentarer
Postat av: Maria

Jag gjorde provet för flera år sedan och då fick man ha TR och provet var lätt. Ingen kurs eller sånt ;)

2012-02-06 @ 21:37:42
Postat av: Angelika

Jag gjorde det för ett par år sen. Vi fick ha TR, och jag kommer inte ihåg att provet var särskilt svårt :)

2012-02-07 @ 10:45:22
Postat av: Ebba

jag gjorde provet och kursen i höstas, och tror inte vi fick ha nånting men jag ska fråga mina kompisar så jag vet säkert ;) jag tyckte det var ganska lätt :) men var jätte nervös innan :P men det gick jätte bra! kram :)

2012-02-07 @ 18:26:00
URL: http://webbaa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0