Reslutat från lördagen

Publicerat: 2012-02-13 Kl: 21:41:56 | I kategori: Matildas inlägg


Bobby LB

Honom red jag först. Var lite tveksam hela tiden när jag red honom, för han har aldrig gått bra i Södertälje och han har alltid haft något emot Södertälje. Framridning är väldigt viktigt för Bobby och för våran del ska man då inte åka till Södertälje.. Framridningen är på en liten volt som man endast får rida i höger varv, och man får inte galoppera utan bara skritta och trava. Blev otrolig kaos när det var många där inne! Men försökte göra det bästa av situtionen.
Trodde faktiskt han skulle vara surare och bry sig om andra mer, men han koncentrerade sig väldigt mycket på sig själv och på mig. I skritten var han väldigt seg men i traven gick det betydligt mycket bättre. 
Gick in på framhoppningen så fort som möjligt så jag kunde få börja galoppera. Han var jätteseg! Även när jag hoppa, fick inte riktigt att få fram honom så som jag ville. Jätte frustrerande.. När vi väl kom in på banan skärpte han sig lite, och lyssna mycket bättre på mina skänklar, men han var fortfarande inte så framåt som jag ville att han skulle vara. Men jag är riktigt nöjd över honom om man gemför med andra gånger jag varit med honom i Södertälje!
I omhoppningen var han superduktig och var med på noterna, duktig grabb. :)
0+0 fel blev det, och tiden räckte till en femteplats!
Vi glömde filmkameran så det fick bli filmning med min iPhone.. hatar filmer från iPhones men bättre än ingenting i alla fall.



Didde LB
Ni får inte veta så mycket än men.. det var inte jag som skritta fram honom, utan en annan intresserad tjej..

Didde var riktigt lugn på framridningen och framhoppningen. Så finns inte så mycket att säga om det, han var superfin! Vi hade lite otur inne på banan för jag red ganska nära tjejen som hoppa innan mig och då ramla hon av och hästen krascha in i oxern och sprang iväg och då blev Didde red och tyvärr försvann lugnet där.
Han var ganska spänd men desto längre på banan jag kom desto bättre gick det. Vi kom till omhoppningen men där blev det endast okoncentrerad, det gick försnabbt och jag kunde inget annat än bara styra på hindrerna, haha han är för söt ibland, i omhoppningen var han bara glad! Tyvärr fick vi sista bommen ner men vi kom lite i botten på den så jag förstod det. 
Tyvärr blev det ingen film på denna runda, men imorgon kommer resultat från söndags!
Godnatt ♥
image description
Kommentarer
Postat av: Viktoria

superbra! Bobby såg verkligen jättefin ut! lägg upp filmerna på frosty från söndagen också :)

2012-02-13 @ 22:50:45
URL: http://viktorianerell.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0