Söndagen 12/2-12

Publicerat: 2012-02-16 Kl: 20:56:49 | I kategori: Matildas inlägg


Skrev ju aldrig om tävlingen i söndags, så då gör jag det nu.
För det första.. vi kämpade som dårar att få på Bobby på transporten, men han hade bestämt sig att inte gå på.. ganska skumt eftersom han gick på dagen innan.
Inga av våra hästar är vana vid transport eftersom vi aldrig haft en, vi har alltid haft en B-kortsbil. Det är som en mini-lastbil! Men denna månad har min pappa den av några anledningar så vi inte kan använda den, så då har vi fått låna min kompis transport. Men Didde och Frosty bryr sig inte ett dugg om transport eller nått, men Bobby tycker det var otroligt läskigt med transport märkte vi. 
På lördagen gick han på ganska lätt, men på söndagen höll vi på i en timme. Han gick inte på, han var otroligt nära två gånger, men sedan backade han ur. Så vi gav upp när han stod halvt uppe på rampen, så då fick endast Frosty följa med. 
Det betydde då att vi kom väldigt sent till Södertälje. När vi var framme fick allt ske väldigt fort! Hade bråttom att gå banan, besiktiga och göra ordning. Och sedan skulle vi ju såklart glömma stilgbyglarna + stigläderna.. Men som tur va har man världens bästa kompis som lånar ut sina. :) Kärlek till dig Alice! ♥
Men jag hann till LA:n och jag hade bara tänkt att rida en lugn runda och känna på honom om han tycker det är kul, eftersom han är rätt gammal nu så vet man ju aldrig. Men han visade endast posetiva signaler! Han var på och framåt hela tiden, från framridning till efter vi gått ut från banan. Så himla skönt att veta att han fortfarande tycker det är roligt och han verkar vilja fortsätta även detta året! Jag gick nolla och jag hade ju inte en tanke på att bli placerad eftersom jag inte red snabbt, red endast dom svängarna man kunde ta typ. 
Vi ställde honom i transporten och allt, och då skulle jag ju såklart precis komma sexa.. så då var jag tvungen att gå in på banan. Och då fick jag låna min kompis klasskompis häst, haha! Så det löste sig. :)

Två bilder från första hindret i LA:n.

Och i MSVB:n.. jösses vilken ponny man har. 23 bast och gör allt för att komma över hindrerna, medans han tycker det är så himla kul! Grunden var klockren, jag visste att trekombinationen var trång mellan A och B, därför skulle det bli perfekt för Frosty eftersom han oftast är mycket mindre än alla andra C-ponnysar och har mindre galopp. Och rätt hade jag, det blev perfekt för honom och två C-ponnysar innan mig hade försökt att hoppa av på ett där imellan.. 
Omhoppning var kanske inte lika fin som grunden haha! Det var mest så att jag satt ett lite högre tempo och svängde.. :$ Haha nej men till 11:an blev jag jätterädd för jag jag visste inte vart jag skulle och jag var jättenära att rida förbi det.. Men jag kollade mig omkring fort och såg att det stod en elva vid ett räcke och svängde skitfort rakt på det, precis i tid. Och vad gör ponnyn? Kommer skitnära helt oförberedd och bara hoppar! 
Och allt slutade med en vinst :') Så skönt, nu har man fixat globengehänget tidigt på året, precis som jag gjorde förra året. 
Men som ni ser på videon så börjar han trava ibland, och det är för att han går i korsgalopp och är lite lat och inte orkar byta även fast han kan så lätt! Därför jag alltid försöker byta över hindrerna, men det funkar ju inte allt.. och ibland kan det bli så att han travar mot ett hinder, han brukar hoppa men det känns ju lite halvt läskigt i en MSVB. Haha, så det får vi verkligen träna på! :)
Detta blev ett långt inlägg men jag har ju inte bloggat så bra så nu tog jag igen!
Ni som läst allt kan ju lämna en liten kommentar så får jag se hur många som har orkat.. haha ;)
Hörs mera imorgon! 

Jag vann detta snygga Amigo-fleece täcke, superbra! :)



image description
Kommentarer
Postat av: Clara

Sv. Jag menade absolut inget illa, ponnyn var jätte fin!

2012-02-16 @ 22:00:09
URL: http://topelite.blogg.se/
Postat av: Viktoria

du är så himlans duktig älskling!

2012-02-16 @ 22:19:36
URL: http://viktorianerell.blogg.se/
Postat av: Clara

Sv. Ville bara tillägga att jag sa inget illa om din ponny eller om dig, bara det du gjorde...annars förlåt! Hoppas du inte tar åt dig, skrivit en lite längre text i ett tidigare inlägg, om du vill läsa mer..!

2012-02-16 @ 22:54:57
URL: http://topelite.blogg.se/
Postat av: Alida

höhö jag läste allt. Du är så duktig Lillasyster. <3

2012-02-16 @ 23:17:55
URL: http://www.nerell.devote.se
Postat av: Alicia

Grattis till vinsten! Vilken jävla ponny, och ryttare!!!

2012-02-16 @ 23:53:16
URL: http://teambracke.blogg.se/
Postat av: Ellen

Sjukt att han kan vara så pigg vid så hög ålder!

2012-02-17 @ 15:49:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0