T Ä V L I N G S R E S U L T A T - M.M

Publicerat: 2012-02-06 Kl: 09:53:51 | I kategori: Julias inlägg


Hej igen!

Nu är jag tillbaka (dock två dagar försent). Jag hade ingen ork att blogga i helgen, då jag faktiskt var lite halvkrasslig. Hade jätteont i halsen och snorade som en liten blå :( Men nu är jag på bättringsvägen och det är ju tur!

I lördags tävlade jag och Twingo för första gången. Dagen startade med ett kaos rent utsagt, och det var knappt så att vi kom iväg på morgonen. Jag tänkte berätta hur det hela gick till:

Klockan ringer 04.00 och vi vaknar och går upp. Dock är jag vääärldens segaste människa på morgonen, så jag gick och la mig igen och värmde mig med hårblåsen. Knurr och mamma började äta medan jag somnade om... Jag kom iallafall upp och klockan 5 skulle vi vara i stallet, men 05:45 kom vi dit tack vare mig. Vi fixar det sista innan lastningen och hämtar Twingo från stallet. Vi börjar lasta men han totalvägrar att gå in i transporten och jag blir mer stressad än vad jag redan var. Vi försöker med linor, godis och väntan men inget funkade så vi hämtade min lilla shettis och hoppades på att det skulle funka.
Självklart blev Twingo nyfiken och gick faktiskt på till hälften, men helt på skulle han inte. Cyrano, snäll som han är, stod och väntade i lugn och ro medan stora Twingo velade hur länge som helst.
Vi var hur nära som helst på att ge upp, men jag gav mig fan på att han skulle in, så jag kortade grimskaftet, började gå in, och ställde mig inne i transporten med hans huvud bredvid mig. Och så stog vi i 5 minuter, och vips så gick han på! :D Han fick massa godis (Cyrano också, hihi) så han kände sig rätt duktig, tror jag!

När vi väl var på plats (2 timmar försent) så fick jag göra ett klassbyte, då 0,95m-klassen redan var klar, så jag bytte till 1,05m. :)

Det var -18 och Twingo frös så han sparkade med bakbenen och han kunde inte stå still :( fick så dåligt samvete, usch.. Men jag tog ut honom i tid så vi fick en lååång framridning.


Too da resulchhht då ;D

I 1,00 var vi felfria i grundomgången! :D Men väl efter 8an (sista i grunden) så var det en ganska tvär sväng till 9an, och där tappade vi farten och yttersidan, så där blev det ett stopp. Men sedan hoppade vi det utan problem och vi slutade alltså på 0/5 fel i våran första 1,00m! :D

I 1,05 var jag dö-nervös och Twingo var lite trött i benen (han har ju inte bästa konditionen än). Vi var iallafall felfria fram till hinder 7 för där tog det totalstopp! Han vägrade att hoppa det gul/röda räcket så vi blev faktiskt uteslutna där. Jag förstod verkligen inte varför han stannade, då vi hoppade bl.a två maxade oxrar innan det lilla räcket. Iallafall.. efter tredje stoppet så får man ju hoppa ett enkelhinder, så jag testade att rida mot "mördarräcket" igen, och då hoppade han det som ingenting... snacka sur ryttare här eller?

Jaja, vad ska jag kräva av oss två? Vi har känt varandra i tre månader och hoppat på allvar fem gånger. Vi tog oss igenom båda kombinationerna (vi har aldrig hoppat det tidigare) och det var ju mitt mål. Jag är jättenöjd och glad att vi kom iväg till tävlingen överhuvudtaget då vi var nära på att ge upp på morgonen.

En stor applåd till er som orkade läsa allt! Ni kan väl kommentera så kan jag ge er en liten applåd här bakom skärmen? ;)

Juste ja, film från rundorna kommer ikväll! Pusspuss :)



Foto: Olivia Albertsson - aka Knurr ;)


Kommentarer
Postat av: Tove

Vart har du köpt dina stigbyglar ? :D

2012-02-06 @ 11:21:34
URL: http://tovefallenius.webblogg.se/
Postat av: Anonym

jag orkade läsa allt :)

2012-02-06 @ 11:25:08
Postat av: Natalie

Snygg han är! Bättre lycka nästa gång :)

OCh, jag läste allt ;)

2012-02-06 @ 11:33:28
URL: http://hakkila.wordpress.com
Postat av: Emma

Men det är riktigt bra kämpat Julia! Bättre lycka nästa gång. :)

2012-02-06 @ 14:05:57
URL: http://emmanntha.blogg.se/
Postat av: Felicia

Fin han är ! :D

2012-02-06 @ 17:29:05
Postat av: Danielle Narberg

skitfina bilder, han ser ut som en helt annan häst med luva och knoppar haha ;)

2012-02-06 @ 19:28:30
URL: http://daniellenarberg.blogspot.com
Postat av: Kristoffer

Din lilla sparv, tycker jag kan få lite kreds för denna lördagen för hade jag inte svarat kanske det inte hade blivit någon hoppning ;) haha <3

2012-02-06 @ 21:28:22
Postat av: Felizia

Åh jag hatar när hästarna inte går på.. Jaja det blev ju helt okej resultat ändå pga. kylan och att det va eran första tävling :D

2012-02-06 @ 21:37:37
URL: http://sannaochfelizia.devote.se
Postat av: nathalie uden

grymt fina bilder på honom! :)

2012-02-07 @ 12:24:54
URL: http://nathalieuden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0