Dagens ridpass ~ 23/1 - 2012

Publicerat: 2012-01-23 Kl: 23:32:08 | I kategori: Julias inlägg


GLÖM INTE FRÅGESTUNDEN: http://twissa.blogg.se/2012/january/fragestund.html


Dagens ridpass bestod mestadels av galopp på volt och fyrkantspåret. Bytte till pelhamstången och det funkade bättre än förväntat då han knappt ryckte med huvudet alls. :)

Över till övningarna då:



Jag har kommit på mig själv att jag rider på alldeles för mycket volter, så jag valde att testa en enkel övning för att växla till rakt spår också.

I början var han stark och ville gärna vara inåtställd, men efter några varv så löste det sig och han kocentrerade sig jättebra! :)

Sedan gjorde vi även vanliga skänkelvikningar, öppnor, slutor och övergångar. Han har blivit så himla fin och mamma tjuvkollade lite genom ridhusdörren och hon sa att man ser jättestor skillnad! :'D Jag blir så glad när våran träning ger utdelning såhär fort. ♥



Nisse fick gå ett ganska hårt pass han med. I början fokuserade jag på låg form och långa travsteg. Han kortar gärna upp sig och hamnar bakom lod och får en "trippig" trav så att få en "lång" trav kändes viktigt just då.

I mitten av passet blev han pigg så det hette duga, så jag lät honom galoppera på fyrkantspåret tills han lugnade ner sig själv. Det funkade riktigt bra och han blev jättefin på slutet och då kunde han även trava "normalt" ! :)



Har dessvärre inga bilder från dagen, då min mobil valde att sova en stund..



Kommentarer
Postat av: jessika

Fin blogg :)

2012-01-24 @ 07:17:01
URL: http://heterjessika.blogg.se/
Postat av: Natalie

Den övningen måste jag prova! :D

2012-01-24 @ 09:43:00
URL: http://hakkila.wordpress.com
Postat av: ida

tycker du det e viktigt med fin utrustning på både häst och ryttare::)??

2012-01-24 @ 09:43:16
Postat av: emmy bergh

Kikade in här för första gången, en av mina nya favoritbloggar :)

2012-01-24 @ 10:00:29
URL: http://emmyberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0