Issa, Didde och Frosty

Publicerat: 2012-01-26 Kl: 21:00:00 | I kategori: Matildas inlägg




Hade markarbete idag med Issa för Ragna. Det var väldigt roligt för det gick så bra! I början innan Ragna kom var hon jättemotvillig och ville inte fram i galoppen, då testade vi att lossa lite på kedjan och då gick det mycket bättre. 
Sen när Ragna kom börja vi jobba i skritt, sådär på en fyrkant som jag visa er förut, sedan gjorde vi volter i varje hörn, med att bara dra med innertygeln.

Sen gjorde samma sak i trav och galopp. Det gick jättebra! Fast det var rätt jobbigt för armarna och benen..
Sedan gjorde vi inte så många andra övningar, för denna var ganska mycket att jobba på. Men sen arbetade vi på en volt och på rakt spår. Hennes kommentarer var inte så dåliga heller! "Shit, du måste ha mycket magmuskler, vilken sits du har!" "Va bra du jobbat med henne, såhär fin har jag inte sett henne på länge!" "Hon ser ut som en riktig dressyrhäst nu ju!" Blir så glad när någon ger komplimanger till mig. :)

Innan jag red Issa red jag Didde, och min hästskötare red Bobby samtidigt. Didde var jättefin, lyckades inte riktigt få honom gå på rakt spår, han ska hålla på att flytta osv hela tiden.. men jag fick sluta när det kändes bra.
Och efter jag hade ridit Issa red jag Frosty, ett hårt markarbete pass! Han var väldigt olydig ibörjan, han var mest intresserad av Mickis och Nash (våran inackordering) när dom hade lektion för Ragna..
Men sen så slutade han bry sig om dom och jobbade på riktigt bra! Men fick liksom inte släppa taget någon gång.. men när jag inte gjorde det gick han fint! :)

Frosty och Didde i Stäket 2010
image description
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0