Stallet, dagens ridpass & ny header

Publicerat: 2012-01-20 Kl: 00:27:01 | I kategori: Julias inlägg






I början av passet var han imotstretig så det hette duga och mitt tålamod var inte det bästa
. Han totalvägrade att arbeta tillsammans med mig, för han ville hellre gå med ryggen som en uppochnervänd hästsko plus att huvudet och halsen skulle likna en giraff. Åh, jag blir så trött på honom ibland.. den lilla jäkeln ;)

Men efter 30 minuters tjafsande så löste det sig och han kunde helt plötsligt lyssna på mig (!!).
Tja, det är väl inte så mycket mer att förklara. Han var jobbig, jag blev frustrerad, det löste sig osv. Vi gjorde inga speciella övningar förutom en massa volter och övergångar. :)




Nisse fick motioneras en snabbis idag. Det blev mest skritt och trav, men vi tog lite galopp också. Han var piggpiggpigg fast ändå kontrollerbar. Han var jättefin faktiskt så jag är nöjd med honom!

Passet innehöll iallafall sidvertesövningar, övergångar och massa halter.







Juste, som ni ser är headern ändrad. Dock blir den ändrad en gång till imorgon, för jag blev inte nöjd. Haha!
Så ni får stå ut med lite ändrigar just nu :) hoppas att det är okej för eran del!



Kommentarer
Postat av: Lina

Måste bara fråga, hur kom ni på namnet på bloggen? Har det något med era hästar att göra? Haha har legat och funderat på det en bra stund nu.. :)

2012-01-20 @ 01:13:33
URL: http://linaosterberg.blogg.se/
Postat av: Natalie

Jag har också funderat över namnet :D

2012-01-20 @ 08:13:40
URL: http://Hakkila.wordpress.com
Postat av: Maria

Jag gillade headern ni hade innan den här!

2012-01-20 @ 11:42:44
Postat av: josefina

Såg att du skulle till Vetlanda , kul !!

2012-01-20 @ 14:16:00
URL: http://jnordlund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0