Matilda Nerell - www.twissa.blogg.se

Publicerat: 2012-01-19 Kl: 21:35:17 | I kategori: Matildas inlägg


Hej hej! Jag heter Matilda och jag tänkte skriva om mig själv i detta inlägg så ni förstår vem julia har bloggen med.
Jag heter somsagt Matilda, Nerell. Jag blir 14 år i maj och jag bor på två ställen i Stockholm.
Jag har en C-ponny som heter Safeds frosty (f. 1989) två D-ponnysar, en av dom heter Dawn Drifter (f. 1991) och den andra Killeen Bobby (f. 1998) och en storhäst som heter Isottella (f. 2001). 

Min C-ponny är alltså 23 år i år och är som en 10-åring, pigg och fräsch! Har många bra resultat med honom och hoppat två SM på honom. Mitt första var utomhus SM 2011 och det gick inte ett dugg bra, han kändes inte bra.
Men inomhus gick det betydligt mycket bättre!
Mina bästa meriter med honom är vinst i mountain horse ponny cup 2010, vinst i MsvB och andraplats i min debut i MsvA. Han själv har gått globen, flera SM, NM osv med min äldsta syster och förra ryttare.


Min ena D-ponny Dawn Drifter, kallad Didde är 21 år i år och är väldigt pigg och ingen tror mig när jag säger att han är äldre än 15! han är pigg, framåt och hoppa är det bästa han vet. Jag har placeringar i MsvB med honom, vinster i LA och är kvalad till MsvA. 
Han har kommit femma i SM, gått falsterbo, globen med min syster och massvis med mera, otrolig ponny! Han är även till salu..


Och min söta galning, Killeen Bobby, kallad Bobby. Han har också gjort mycket men är svår och han har sitt humör.. Började tävla honom februari 2011 och har vinst i MsvB, kvalad till MsvA och andra bra rundor.
Han har gått svårhoppning utomlands med min syster och MsvA med placeringar här i Sverige.
Han har en otrolig kapacitet bara man får kontroll över hans lilla hjärna.. :)


Och min charmiga storhäst, Isottella, kallad Issa. Hon är världens snällaste och väldigt stor.. haha! Hon har jag startat två tävlingar med och fått två placeringar av tre klasser. Hon är otroligt mycket storhäst och är ganska svår för mig, men jag försöker och har börjat få väldigt bra koll på henne nu. :)
Egentligen är hon förstor för mig men jag vill inte ge upp än på henne.. för vi kan.
Hon har gått 1,35 utomlands och 1,35 här i Sverige med min syster. 


Det var lite fakta om mina hästar!
Mer bloggning blir imorgon.



Kommentarer
Postat av: Helena Liljedorff

Tjusigt!!

Kram på dig ;)

2012-01-19 @ 22:53:34
URL: http://helenaliljedorff.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0