Vet dom vad dom egentligen skapar? (återpubl.)

Publicerat: 2012-01-29 Kl: 13:32:58 | I kategori: Julias inlägg


Jag stör mig på folks skitsnack. Hur de kan, på grund av ren avund, slänga ur sig kommentarer som egentligen kunde stannat inne i deras mun? Den hade inte behövt att kläckas, för den som fick ta imot den blev knappast glad?

Det värsta någon kan säga till mig är att jag är för stor för Nisse. Jag vet att jag är lång. Jag vet att jag är en av få som rider C-ponny när de är 173cm. Jag vet att mitt självförtroende förstörs..

När jag kommer till en ny tävlingsplats och det är dags för framridning så finns det bara en sak som gäller för mig. Hitta någon som är längre för sin ponny än vad jag är för Nisse. Jag kollar under hela tävlingsdagen, även om det inte syns på mig. Hittar jag ingen så mår jag dåligt. Tänk om folk står och snackar skit om mig? Tänk om de skrattar i smyg eller tycker synd om Nisse? Sådana tankar kommer upp i mitt huvud under hela tävlingsdagen.


Varje gång jag får se nya bilder på mig och Nisse så säger jag alltid: Men där såg jag ju inte så stor ut på honom!

Eller: Nej usch.. ta bort den! Jag är ju jättestor för honom! Stackarn..

Hade alla elaka kommentarer bara hållits borta så hade ingen behövt känna som jag gör. För jag vet att det är fler än jag som känner såhär. Jag är inte ensam.


Jag försöker inbilla mig varje dag att jag inte är för stor för min bebis. Ett tag ville jag till och med gå ner i vikt för att det skulle se bättre ut.. men jag är ju smal? Ska jag se ut som ett spätt i slutändan då? Varför ska jag bry mig? Jo, för alla dumma kommentarer som fått mig att må dåligt kanske slutar om jag blir smalare.


Vissa säger att de inte tar åt sig. Men vafan, vi är människor? Ingen gillar att bli nerhackad? Ingen gillar att bli sparkad på? Såingen kan inbilla mig att den inte tar åt sig. Jag tar åt mig hela tiden, och nu står jag för det. Det gjorde jag dock inte innan..


Så känner ni någon gång att tungan kliar och ni vill slänga ur er en taskig kommentar.. skit i det! För ni vet inte hur mycket mottagaren tar åt sig egentligen.. stor som liten, gammal som ung, storbloggare som lillebloggare. Alla tar åt sig...





Kommentarer
Postat av: josefine

SV; Väldigt sant! Men eftersom hon är såpass stark ibland är jag rädd att jag kan bli för hård i handen och dra för mycket med ett lite skarpare bett :)

2012-01-29 @ 13:38:13
URL: http://fantasias.blogg.se/
Postat av: malin

jag vet hur du känner, jag är själv 180cm lång o har d-ponny. bilder i "fel" vinklar ryker direkt...

2012-01-29 @ 13:42:17
URL: http://swarovskiponnyn.blogg.se/
Postat av: Carrow

Man märker ju om ponnyn/hästen inte klarar längre att bära upp sin ryttare den börjar göra misstag, blir vinglig, river aa ALLT men så länge hästen/ponnyn inte störs av det så HÅLL KÄFTEN!

2012-01-29 @ 13:52:50
URL: http://caroliinehansson.blogg.se/
Postat av: Matilda

Känner precis som du! jag är nog lika lång som dig och rider c-ponny, på ridskola men ändå. Såfort jag rider kollar jag om någon kollar snett på mig undarar vad dom tycker, på tävling känner jag världens press att jag måste rida bra jag tänker bara på, kollar någon tycker dom synd om pepzi. Skrev ett inlägg om längd som jag tycker du borde läsa, även sånna som måste slänga ur sig onödiga kommentarer om detta ämnet! Skulle betyda massa om du sa vad tycker om de : http://ponnytavling.blogg.se/2012/january/for-lang-tank-ett-steg-langre.html#comment



Tycker du och Nisse är superfina tillsamans! :)

2012-01-29 @ 17:54:14
URL: http://ponnytavling.blogg.se/
Postat av: ida

dina ord är så sanna. precis allt du skrev är detsamma på mig. jag är 173-174 lång och rider d-ponny. jag kollar alltid runt på tävlingar efter nån som ser stor ut på sin ponny, som du.

samma när jag har blivit fotad....

jag vet inte riktigt hur man ska leva med det, jag mår jättedåligt och känner mig dum att rida & tävla han, även fast han verkligen inte stör sig på det.

min tränare och kompisar säger ofta "långben på en shettis eller HAHA"

inte det minsta kul, man mår så fruktansvärt dåligt av sånt.



jag tycker inte du ser stor ut på nisse, helt ärligt. ni har ett fint samspel och det går bra för er på tävlingar, ni är jättefina tillsammans! :)



och när du hör sånna kommentarer från vissa... så vet jag precis hur du mår.

2012-01-29 @ 20:25:46
URL: http://idaasoderberg.blogg.se/
Postat av: julia

Du och Nisse är sjukt fina tillsammans, du är lång på honom men absolut inte FÖR lång. OM du hade varit FÖR lång, hade han verkligen hoppat banor på Msv A-höjd med dig då? nej skulle inte tro det! Du är väldigt smal och du är heller verkligen inte för tung för honom. Jag är runt 1,70 och rider ponny, rider både d och c-ponnyer och det 'är inget jag har problem med, jag har bra balans och är det en mycket riden ponny med egen balans har varken jag något problem med att rida den och den har inget promblem med att bära mig. Tycker dom som kollar på hur stor ryttaren är på sin ponny ska börja titta på hur folk rider sin ponnyer! Många som är lite längre på sin ponnysar rider dem alldeles utmärkt och tävblar de högre klasserna! Herregud, det är ponnysar för sjutton, det har alltid funnits och kommer alltid finnas ponnyer som rids av vuxna och bär upp en längre ryttare bättre än vad en stor häst gör. Man kan vara lång på sin ponny, men att vara FÖR lång är en helt annan sak. FÖR lång är man när det inte fungerar längre, när hästen slutar hoppa, när det blir obalanserat när man rider den. Du och Nisse är bäst tillsammans, och du är grym på det du gör. Kör hårt Julia! :D

2012-01-29 @ 20:32:00
URL: http://ourhorsesjuliaochnicole.blogg.se/
Postat av: Cornelia Weber

Skit i dem Julllaan :) Det är som du säger, och även om du skulle vara lite lång så väger du typ 4 kg, så Nisse tar ingen skada av det precis.



När jag hade min lilla c-ponny Kasper så var de en tjej som kommenterade, Men oj vad lång du är på honom. Och det var två veckor efter jag hade fått hem honom, och jag var typ 1.30 lång.. så jag vet inte riktigt varför hon sa så men jag blev ju så jäkla ledsen. 10 år var jag nog och hon som kommenterade var 19 då.



Don't let them take away the best of you, skit i dem jävlarna rent ut sagt !

2012-01-29 @ 20:43:15
URL: http://corneliaweber.blogg.se/
Postat av: Cornelia Weber

Skit i dem Julllaan :) Det är som du säger, och även om du skulle vara lite lång så väger du typ 4 kg, så Nisse tar ingen skada av det precis.



När jag hade min lilla c-ponny Kasper så var de en tjej som kommenterade, Men oj vad lång du är på honom. Och det var två veckor efter jag hade fått hem honom, och jag var typ 1.30 lång.. så jag vet inte riktigt varför hon sa så men jag blev ju så jäkla ledsen. 10 år var jag nog och hon som kommenterade var 19 då.



Don't let them take away the best of you, skit i dem jävlarna rent ut sagt !

2012-01-29 @ 20:43:15
URL: http://corneliaweber.blogg.se/
Postat av: Johanna Stapelberg

sååå lång att nisse dör är du ju inte. tycker du ska rida o tävla honom oavsett !! :)

2012-01-29 @ 22:01:28
URL: http://nollanolla.blogg.se/
Postat av: Johanna Boman Salander

Jag har mina åsikter angående "växa ur" som jag tycker folk hela tiden pratar om.

tycker folk tar i överdrivet mycket där..

har mina åsikter i ett inlägg på min och en kompis gemensamma blogg bett.blogg.se

om du känner att du har tid över eller lust kan du läsa det, tror det kanske skulle kännas lättande att läsa det. finns isåfall i kategorin "åsikter"

Jajaja, kram!:)

2012-01-31 @ 07:24:52
URL: http://bett.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0