Sen ridning

Publicerat: 2012-03-21 Kl: 21:51:13 | I kategori: Matildas inlägg


Var och spelade fotboll med mina kompisar till halv sex på eftermiddagen idag sedan åkte jag hem, så jag kom inte till stallet förrän kvart över sju ungefär. Då red jag Frosty, jag skulle hoppa honom. Han gick superbra hela tiden! Jag började trava runt lite med låg hals och ett högre tempo, då brukar han snubbla lite och vara lite klumpig men han var riktigt ordentlig idag!

Efter ett tag började jag trava över låga cavaletti's och han tog stort kliv över dom och var otroligt ordentlig. Gjorde samma sak i galopp och gjorde även många volter. Gick super! 
Efter ett tag började jag att hoppa ett räcke på ca 80 cm. Kom väldigt nära första gången jag hoppa så han blev lite ivrig, haha! Men sen kom vi bra hela tiden. :) Hoppade två räcken på långsidan med ca 17 meter emellan, då vi tog 5 språng normalt när det var ca 80 cm sedan när vi höjde upp till 105 cm - 110 cm blev det 5 språng lite tillbaka.
Han hoppade skitbra och det känns jättebra inför lördag! Då bär det av till Åsebo, elit omgång 2. :)
Tyvärr blev det ingen film från idag för ingen kunde filma mig.. men här är en film från sist jag hoppade lite högre på våran ridbana faktiskt!


Hade lite roligt med att redigera filmen på youtube, haha härlig melodi... ;)
image descriptionimage description
Lindade även Frosty, har typ aldrig gjort det så blev ganska nöjd, haha! :D *stolt*

Kommentarer
Postat av: Alida

haha vad söt du är "Lindade även Frosty, har typ aldrig gjort det så blev ganska nöjd, haha! :D stolt" ;)

2012-03-21 @ 22:19:41
URL: http://www.nerell.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0